Σχολή Κλασικού / Σύγχρονου τραγουδιού

Μαρία Λυμπεράκου

 

Ερμηνεύει με τον ίδιο ζήλο Όπερα, Ορατόριο, Λίντ, Μουσική Δωματίου, Σύγχρονο ρεπερτόριο. Γεννημένη στην Αθήνα, πήρε το Δίπλωμα Μονωδίας με Αριστα Παμψηφεί, Α’ Βραβείο και Ειδικά Αριστεία για τις φωνητικές και μουσικές ικανότητές της από το Εθνικό Ωδείο (τάξη Μαρίας Θωμά). Στη συνέχεια, μελέτησε τεχνική, ερμηνεία όπερας και ρεπερτόριο (Masterclass και κύκλοι Σεμιναρίων) στην ελλάδα και το εξωτερικό με τους: Μάτα Κατσούλη, Δήμητρα Θεοδοσίου, Elizabeth Vidal, Sibylla Rubens, Birgit Nickl, Ingeborg Danz, James Taylor, Andreas Schmidt, Μ. Γεωργακαράκου, Αντώνη Παπακωνσταντίνου καθώς και με τους μαέστρους Helmuth Rilling και Αναστάσιο Συμεωνίδη.

         Είναι αριστούχος της τάξης Μελοδραματικής-Υποκριτικής του σκηνοθέτη Παναγή Παγουλάτου και της τάξης Παλαιάς Φωνητικής Μουσικής / Μπαρόκ της Εφης Μηνακούλη. Παράλληλα, μελέτησε Υποκριτική-Θέατρο υπό τη διδασκαλία του σκηνοθέτη-ηθοποιού Παναγιώτη Ναρλή (Θεατρικό Εργαστήρι «Εν Δράσει»), ενώ πήρε μαθήματα Χορού υπό τη διδασκαλία της χορογράφου Ρούλας Παπαδοπούλου.

          Παρακολούθησε ως ενεργό μέλος, πλήθος Σεμιναρίων Μουσικής-Τραγουδιού. Ολοκλήρωσε μετ’ επαίνου, σειρά Σεμιναρίων Παλαιάς Φωνητικής Μουσικής της Μαρίας Γεωργακαράκου (M.M. in Vocal Performance, BOSTON University), ενώ συμμετείχε στο Σεμινάριο Ορατορίου με θέμα: «Τα Κατά Ματθαίον Πάθη του J.S.Bach» υπό την επίβλεψη του μαέστρου H. Rilling και διδασκαλία από διακεκριμένους σολίστ της Διεθνούς Ακαδημίας Bach της Στουτγάρδης. Εχει λάβει μέρος στα Studio Oπερας του Ωδείου Αθηνών (ως Anna στην όπερα Die Lustigen Wieber von Windsor-N.Ottο, υπό τη διδασκαλία του Antonio Constantino), του Εθνικού Ωδείου (ως madam Herz στην όπερα Der Schauspieldirektor-W.A.Mozart και ως Violetta στην όπερα La Traviata-G.Verdi), του Πυθαγορίου Ωδείου (ως Fiordiligi στην όπερα Cosi fan tutte-W.A.Mozart υπό τη διδασκαλία του Αναστάσιου Συμεωνίδη). 

          Στο πλαίσιο ατομικών Ρεσιτάλ, έχει ερμηνεύσει άριες από Μπαρόκ Οπερες, λίντερ των Schubert, Schumann, Wolf, κ.ά, άριες Οπερας των Mozart, Donizetti, Rossini κ.ά, άριες Ορατορίου των Bach, Händel, Ηaydn κ.ά, καθώς και έργα νεότερων ελλήνων και ξένων συνθετών όπως B. Britten, Kurt Weil, Μ. Καλομοίρη, Κωνσταντινίδη, Βασίλη Δέλλιου κ.ά. (συνοδεία πιάνου ή μικρού ορχηστρικού συνόλου). Εχει συμμετάσχει σε Συναυλίες Μουσικής Δωματίου και έργα Ορατορίου όπως Messiah (Händel), Requiem (Faure), Messe Basse (Faure), Stabat Mater (Pergolesi), Messe in C min (W.A.Mozart), Κατά Ματθαίον (Matteus Passion) & Κατά Ιωάννη Πάθη (Johannes Passion) (J.S.Bach). Την Ανοιξη του 2004 τραγούδησε την Καντάτα “Beatus Vir” (A. Vivaldi). Τον Απρίλιο του 2009 ερμήνευσε άριες από την όπερα «Απολύτρωση» του Βασίλη Δέλλιου, καθώς κι έναν κύκλο τραγουδιών για σοπράνο του ιδίου συνθέτη, σε τιμητική βραδιά - αφιέρωμα που διοργάνωσε προς τιμήν του συνθέτη ο Σύνδεσμος Ελλήνων Μουσουργών.

Το καλοκαίρι του 2011, ερμήνευσε σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση τον πρωταγωνιστικό ρόλο του μικρού Ιωάννη στην όπερα σύγχρονης μουσικής με τίτλο «Το δάκρυ του αετού» σε μουσική της Σωτηρίας Αδάμ και λιμπρέτο-σκηνοθεσία της Στέλλας Αρκέντη (2011,παραγωγή για τον κινηματογράφο). Συνεχίζοντας τη συνεργασία με το θέατρο ΑΡΓΩ-Αιμιλία Υψηλάντη, τον χειμώνα του 2012, ερμήνευσε εκ νέου το ρόλο της Fiordiligi ("Cosi fan tutte … in BLACK” - W.A.Mozart) σε μία πρωτοποριακή σκηνοθεσία του Παναγιώτη Ναρλή, βασισμένη στο μαύρο θέατρο.

          Έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες Μichael Hampe, Patric Seibert, Παναγιώτη Ναρλή, Παναγή Παγουλάτο, με τους ηθοποιούς Γεράσιμο Σκιαδαρέση και Ρένο Χαραλαμπίδη καθώς και με τους μαέστρους Helmuth Rilling, Αλέξανδρο Μυράτ, Δημήτρη Τουφεξή, Αναστάσιο Συμεωνίδη, Νίκο Χαλιάσα, Βάλερι Ορέσκιν.

          Στο Θέατρο, ως μόνιμο ενεργό μέλος–συνεργάτης του Θεατρικού Εργαστηρίου «Εν Δράσει», σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Ναρλή και σκηνικά-κουστούμια Σπύρου Κωτσόπουλου, έχει ερμηνεύσει μεταξύ άλλων το ρόλο της Αμπη Μπριούστερ στο έργο “Αρσενικό & παλιά δαντέλα” του Joseph Kesselring, σε μετάφραση Παύλου Μάτεσι, για τον οποίο τιμήθηκε με το Βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου στο 9ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Θεάτρου Ορεστιάδας Εβρου το Φθινόπωρο του 2008, τους ρόλους της Σοφοκλίτσας και της Σάντα-Ζουμπουλιάς στo έργο “Σκουπίδια” του Γιάννη Ξανθούλη για τους οποίους τιμήθηκε με το Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου στο 7ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Θεάτρου Ορεστιάδας Εβρου τον Σεπτέμβριο του 2006, το ρόλο της Μαρίας στο έργο “Τελετή” του Παύλου Μάτεσι, το ρόλο του Κότσυφα στο παιδικό θεατρικό έργο “Παραμύθι χωρίς όνομα” της Πηνελόπης Δέλτα, το ρόλο της Ολίβια στο έργο “Ηλιθιότητας Εγκώμιο” του Σωτήρη Σαμπάνη, το ρόλο της Μάνας στο έργο “Το μπουφάν της Χάρλεϋ” του Βασίλη Κατσικονούρη, το ρόλο της Ρήνας στο έργο “To γάλα” του Βασίλη Κατσικονούρη, το ρόλο της Ρωσίας στο έργο “Του Κουτρούλη ο γάμος” του Αλέξανδρου Ρίζου-Ραγκαβή κ.λ.π.

          Συνεργάστηκε με την ΚΟΑ (Requiem-Faure), την Καμεράτα και την Ορχήστρα Intrarti (Die Zauberflöte-W.A.Mozart) κι έχει συμπράξει, ως σολίστ, με μικρά και μεγάλα σύνολα (Ορχήστρα Εγχόρδων Εθνικού Ωδείου Χαλανδρίου Μ. Κανατσούλη – Καντάτα “Beatus Vir” Α.Vivaldi σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση το 2004, Φιλαρμονική Ορχήστρα Δ. Ταύρου κ.α). Εχει ερμηνεύσει μελοποιημένη ποίηση των Ελύτη, Σεφέρη, Ρίτσου, Γκάτσου, Σικελιανού, Παλαμά, Καβάφη κ.ά., καθώς και έργα των Θεοδωράκη, Χατζιδάκη, Ανδριόπουλου, Λιβανελί κ.ά. ελλήνων και ξένων συνθετών σε Συναυλίες - Μουσικά Αφιερώματα, πραγματοποιώντας εμφανίσεις στην Ελληνική Τηλεόραση & Ραδιοφωνία. 

           Από το 2003 συνεργάζεται με τον συνθέτη Γ. Αρχιμανδρίτη, ερμηνεύοντας έργα του σε πρώτη εκτέλεση, ενώ η δισκογραφία της περιλαμβάνει τη συμμετοχή της στο CD με τίτλο “Δεν ξέρω παρά να τραγουδώ-19 συνθέτες μελοποιούν Κωστή Παλαμά” (2003), παραγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

          Είναι αντιπρόεδρος της Όπερας Νέων και μόνιμο μέλος της Χορωδίας Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Αναστάσιου Συμεωνίδη. Είναι αριστούχος διπλωματούχος της Αγγλικής & Γαλλικής γλώσσας. Επί σειρά ετών ασχολείται επαγγελματικά με τις Μελέτες Έργων Πολιτικού Μηχανικού, ενώ από το 2000, δραστηριοποιείται και στον διδακτικό χώρο, ως μόνιμος συνεργάτης του Ωδείου Ιωάννας Συγκελάκη και του Ωδείου Απόλλων, διδάσκοντας Μονωδία, Ορθοφωνία και Σύγχρονο Τραγούδι.

 

Aναστάσιος Στέλλας

Ασχολήθηκε με τη μουσική από μικρή ηλικία, μελετώντας πιάνο. Παράλληλα, ως μαθητευόμενος ψάλτης απέκτησε τις πρώτες του γνώσεις στη Βυζαντινή μουσική, στην Αθήνα, όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε. Σπούδασε πιάνο και θεωρητικά μουσικής με τους Ιωάννα Συγκελάκη,Μένανδρο Γαλανό, Χρήστο Μαμάη και Ελένη Τσούτσου. Ολοκλήρωσε με Άριστα και διάκριση την τάξη Σύνθεσης Μουσικής για το Θέατρο και τον Κινηματογράφο, υπό τη διδασκαλία του Χρήστου Γεωργακόπουλου.

Είναι αριστούχος διπλωματούχος της Βυζαντινής, την οποία διδάσκει στο ωδείο Ιωάννας Συγκελάκη, ενώ ως επαγγελματίας ψάλτης, συνεργάζεται με τον διακεκριμένο καθηγητή και σολίστ της Βυζαντινής Μουσικής Λυκούργο Αγγελόπουλο. Τραγούδι ξεκίνησε με τους Ονούφριο και Αγγελική Σώχου, ενώ πήρε δίπλωμα μονωδίας με βαθμό Άριστα παμψηφεί και Α’ Βραβείο από την τάξη της Μαρίας Λυμπεράκου στο Ωδείο Ιωάννας Συγκελάκη. Στη συνέχεια μελέτησε με τους: Μ. Κατσούλη, J. Taylor, Μ. Γεωργακαράκου και τους μαέστρους H. Rilling και Α. Συμεωνίδη.

Έχει συμμετάσχει ως τενόρος σε studio όπερας και πολλά σεμινάρια τραγουδιού υπό τη διδασκαλία των Μάτας Κατσούλη, Μαρίας Θωμά, Μ. Γεωργακαράκου (ειδίκευση στην Παλαιά Μουσική), Αντώνη Παπακωνσταντίνου, James Taylor & Helmuth Rilling (σεμινάριο ορατορίου του έργου «Κατά Ματθαίον Πάθη» του J.S.Bach που διοργάνωσε το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών), Δημήτρη Τουφεξή και Αναστάσιο Συμεωνίδη.

Στην όπερα, έχει λάβει μέρος στις παραγωγές Διδώ και Αινείας (Henry Purcell), Le calame et la Lyre (Ευάγγελου Κοκκόρη - στην πρώτη παγκόσμια εκτέλεση του έργου) σε σκηνοθεσία Παναγή Παγουλάτου, στον Μαγικό Αυλό του W. A. Mozart (παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, σε σκηνοθεσία M. Hampe), στον Ιμπρεσσάριο του W. A. Mozart (παραγωγή του Εθνικού Ωδείου Χαλανδρίου) και στην Ιταλίδα στο Αλγέρι (G. Rossini, παραγωγή του ΟΜΜΑ). Έχει επίσης ερμηνεύσει τον ρόλο του Ferrando από την Όπερα του W. A. Mozart, Cosi fan tutte (παραγωγή ΟΠΕΡΑΣ ΝΕΩΝ, 2008 και 2012), τον ρόλο του Paolino από την Όπερα του D. Cimarosa, Il Matrimonio Segreto (παραγωγές ΟΠΕΡΑΣ ΝΕΩΝ 2009, 2011), το ρόλο του Στρατιώτη σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση στη όπερα σύγχρονης μουσικής «Το δάκρυ του αετού» σε μουσική της Σωτηρίας Αδάμ (2011, παραγωγή για τον κινηματογράφο).

Ως μουσικός - ελεύθερος συνεργάτης της Θεατρικής Ομάδας «ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ» του Δήμου Ταύρου έχει γράψει μουσική για έναν μεγάλο αριθμό θεατρικών έργων που ανέβασε η ομάδα, μερικά από τα οποία είναι  «Ω τι κόσμος μπαμπά» του Δ. Μουσελά,  «Η Νεφελοκοκυγία» (παιδική διασκευή πάνω στις Όρνιθες του Αριστοφάνη), «Αγκάλιασέ με Φολβίλ» του Ευγ. Λαμπίς κ.α. Έχει αποσπάσει το Α’ Βραβείο Σύνθεσης Μουσικής Θεάτρου στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Θεάτρου Ορεστιάδας Έβρου, για τέσσερεις συνεχείς χρονιές (2006 έως και 2009), για τη μουσική του στα παρακάτω θεατρικά έργα που ανέβασε η θεατρική ομάδα «ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ»: «Σκουπίδια» του Γ. Ξανθούλη (2006), «Αγκάλιασέ με Φολβίλ» του Ευγ. Λαμπίς (2007), “Αρσενικό & παλιά δαντέλα” του J. Kesselring σε μετάφραση Π. Μάτεσι (2008), και “Εξορία” του Π. Μάτεσι (2009).

Απέσπασε το Βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Θεάτρου Ορεστιάδας Εβρου, για δύο συνεχείς χρονιές (2008 και 2009), για την ερμηνεία στους ρόλους : κος Γουίδερσπουν στο έργο “Αρσενικό & παλιά δαντέλα” του J. Kesselring (2008) και Νάσος στο έργο “Εξορία” του Π. Μάτεσι (2009), καθώς επίσης και το Βραβείο Α’ Ανδρικού ρόλου για το ρόλο του Γιατρού Κορβίν στο έργο “Οι ηλίθιοι” του Σ. Σαμπάνη στο ίδιο φεστιβάλ το 2010.

Ως μόνιμο μέλος της Χορωδίας Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Α. Συμεωνίδη, καθώς και ως εξωτερικός συνεργάτης της Χορωδίας Fons Musicalis υπό τη διεύθυνση του Κ. Κωνσταντάρα, έχει τραγουδήσει μία μεγάλη ποικιλία έργων του κλασσικού και σύγχρονου ρεπερτορίου.Είναι πρόεδρος της Όπερας Νέων.

 

 

 


 

Επαφή

Ωδείο "Ιωάννα Συγκελάκη"
Σινώπης & Τριπόλεως 20
Καλλιθέα
176 73

Εδέσσης 40 & Ρίμινι
Αιγάλεω (παράρτημα "AΠΟΛΛΩΝ")

+30 2109566801
+30 2105910373

Επικοινωνία

© 2014 Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

Φτιάξε δωρεάν ιστοσελίδαWebnode